Klachtenregeling voor het Islamitisch primair en voortgezet onderwijs

Bij SIMON hechten we veel waarde aan een veilige en prettige leeromgeving voor iedereen: leerlingen, ouders, en medewerkers. Mocht er toch een onprettige situatie ontstaan, dan is het belangrijk dat deze op een goede manier wordt opgelost. De voorkeur gaat uit naar direct overleg tussen de betrokkenen, zoals ouders, leerlingen, personeel en/of schoolleiding. Dit draagt bij aan begrip, wederzijds vertrouwen, en verbetering van het onderwijs en de veiligheidsprocedures. 

Wanneer onderling overleg niet leidt tot een bevredigende oplossing, kan de klacht worden voorgelegd aan de directie. De directie zal samen met de betrokkenen zoeken naar een passende oplossing. Als dit eveneens niet tot het gewenste resultaat leidt, kan de klacht worden ingediend bij het bestuur van SIMON. 

Wanneer de aard van de klacht of de afhandeling ervan niet via de school of het bestuur kan worden opgelost, is het mogelijk een formele klacht in te dienen bij de Landelijke Klachtencommissie Onderwijs (LKC). Zij zijn bereikbaar via e-mail op info@onderwijsgeschillen.nl of via hun website www.onderwijsgeschillen.nl

Op El Boukhari is er een contactpersoon sociale veiligheid beschikbaar. Zij fungeert als aanspreekpunt voor klachten over de schoolsituatie, zoals (cyber)pesten, intimidatie, discriminatie, roddels of ongewenst gedrag. De contactpersonen kunnen de klager ondersteunen, voorlichting geven over de klachtenregeling en, indien nodig, doorverwijzen naar een externe vertrouwenspersoon. Op onze school is Emily Jaspers (IB'er) contactpersoon sociale veiligheid. 

Voor gevoelige kwesties kunnen betrokkenen zich wenden tot onze onafhankelijke vertrouwenspersoon, mevrouw Alice Vlottes. Zij is bereikbaar via e-mail op vertrouwenspersoon@bezemer-schubad.nl of telefonisch via 088-144 02 00. Meer informatie is te vinden op www.bezemer-schubad.nl